Storsjöyran!

Vart ska man börja? Jag går inte direkt in på detalj hur festivalen var utan jag samanfattar hela vår resa med att säga att den var grym! 10 timmars bilresa resulterade till att man fick ont i hela kroppen och då skojar jag inte när jag säger hela, nacke, ben och rygg tog priset.

Vi lärde känna ett gött gäng som vi hängde med samtidigt som vi lyssnade på grymma artister som framträdde. Shit vilka härliga dialekter vi har försökt att efterlikna alltså, så extremt roligt, och all andra tyckte likadant om oss haha. Utan att ens behöva tänka flyger Den svenska björnstammen upp på första plats av mina favoriter under festivalen, de var helt fantastiska. Hade faktiskt inte så höga förväntningar på dem men hela deras uppträdande var grym. Alla artister som vi kikade på var visserligen jävligt bra de också men Björnstammen har en egen stil och det är det jag gillar med dem. Lilla Sällskapet, Laleh, Kapten Röd, Malissa, Nause, Rebecca & Fiona, Norlie & KKV, Lars Winnerbäck, Deportees, Maskinen, Icona Pop var superbra också och jag är så glad över att jag fått se alla dessa live, det blir ju något helt annat än att sitta och lyssna på dem på spotify liksom.


Kampingen var en klass för sig, eller jag ska inte säga att den var vidrigare än på P&L men jag är en riktig äckelmagad tjej som ine tål när det ligger papper på hela toalettgolvet, när det luktar vidrigt överallt och man känner sig allmänt ofräsch, så känner väl visserligen alla men jag har lite fobi för sånt där. Både jag och Majja konstaterade att vi är mer konsert tjejer än festivaltjejer. Nu har jag i varje fall testat på festivallivet två gånger och jag tror jag sätter stopp nu alltså ;-) Dock sa jag så efter P&L också så vi får väl se haha. Vi hade tur med vädret om man bortser från lördagen då det bokstavligt talat vräkte ner hela dagen och kvällen, då var man lagom snygg, känner att min hals har fått ta stryk av hela festivalandet så jag håller på och kurrerar mig här med lite honungsvatten bredvid mig just nu.

Som sagt var det jag Sofia, Majja, Rebecka och Emma som drog upp till Östersund och jag är glad över att det var just dem som följde med och gjorde allt så himla bra, har alltid roligt med dem oavsett vad det än handlar om. Att åka med ett sånt härligt gäng gör allt så mycket bättre!

Nu tänkte jag slänga in en drös med bilder :-)


                                                                   Den bruden va..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: