30 april!

Hallå i stugan!

Igår vid 23.00 kom vi äntligen hem från all resande, jag och Marion var förbannat trötta så vi pussade på våra djur och sedan deckade vi och nu är vi igång här hemma igen! Våran trip till Uppsala var minst sagt riktigt bra, vi gick i mysiga inredningsbutiker och satte oss därefter på ett fik och mådde gott. Solen sken och det var otroligt skönt väder. På kvällen åt vi god lunch och kikade på tv, en väldigt lugn lördag om andra ord. Uppsala är ju studenternas stad och det festas konstant där uppe men vi kände ingen ork till att gå ut och ränna med tanke på att vi skulle upp 7 på söndagen för att åka upp mot Stockholm.

Det var ju som sagt anhörigdag för alla som ska ner till Afghanistan och arbeta. Vi kikade på all utrustning som de ska använda sig utav och fordon som de ska köra. Känns en aning bättre att veta vad de sysslar med, men ändå känns det tungt att han ska åka! Men som han säger, de är ju något han har velat göra i många år. Det är ju precis som du skulle träna fotboll hela ditt liv men aldrig få spela någon match, det är ju matchen man vill åt. Nu får han ju verkligen känna på allvaret liksom.

Nåja! Vi hade det trevligt, och vi träffade många trevliga människor som man pratade med, och hörde andras synvinklar på det hela. Därefter åkte jag ock Martina in till stan och gick till min praktikplats som för övrigt verkar helt underbar! Det kändes som vi gick runt hela Stockholm haha, men nu känner jag mig hyffsat säker på vart jag ska, och tunnelbanan ska nog inte vara några problem. Lätt och säga nu, ska bli kul och se hur det går på onsdag....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: